Jak měřit pozice klíčových slov

Pokud máte již hotový web a na něm obsah a aktivně na něm provádíte SEO, tak určitě chcete vědět jak si vedete. K tomu slouží měření pozic. A jak měřit pozice? Určitě vás napadlo, že se dá každý den chodit na vyhledávač a vyhledávat ručně svá klíčová slova. Ale toto je vysoce neefektivní a je to vlastně hloupost.

Určitě jste již slyšeli o personalizaci výsledků Googlu. To znamená, že pokud stále budete navštěvovat váš vlastní web, tak se vám bude ukazovat na přednějších místech než ostatním. Pokud si tedy myslíte, že jste už na pozici 10 a vyhledáváte stále ze svého Google účtu ze stejného webového prohlížeče, tak vás musím zklamat, ale jedná se o personalizaci výsledků. 🙂 A jak tedy efektivně sledovat svá klíčová slova?

Na internetu na to existuje bezpochyby nespočet služeb a řešení. Pár jich je zdarma, pokud vám stačí, že ukazují pohyby třeba jen jednou za 24 hodin.

Ale nemyslím si, že je to na škodu. Pokud se díváte na reporty klíčových slov každé 2 hodiny, můžete z toho cítít frustraci, protože během tak krátké doby se nic v Googlu nemění, nebo si na tom vybudujete závislost tak jako já 🙂 .

Kde tedy sledovat svá klíčová slova? Záleží hodně na tom, které všechny vyhledávače chcete sledovat. Pokud vám stačí jen Google a Bing, najdete na internetu mnoho řešení. Pokud chcete i český Seznam, tak zde jich už zase tolik momentálně není.

Google a Bing

Pokud chcete sledovat ty největší světové vyhledávače s místní lokalizací, můžete použít prakticky všechny nástroje pro měření pozic, které se nabízejí na trhu.

Seznam nástrojů pro měření pozic v Google a Bing

  • Serplab.co.uk – je zdarma. Sám ho používám. Je přehledný a uživatelsky přívětivý. Ve variantě zdarma máte frekvenci zjišťování pozic jednou za 24 hodin. Pokud chcete častější, musíte si zaplatit. Do projektu si můžete přidávat poznámky a tyto poznámky vidíte na grafu. Takže když si přidáte do poznámky zpětný odkaz a zároveň kdy jste ho získali, tak můžete sledovat kdy bude mít účinnost na vaši pozici ve vyhledávačích.
    serplab
  • ProRankTracker
  • SerpBook
  • Ahrefs – ahrefs je precizní nástroj. Je to takový švýcarský nůž pro všechny internetové marketéry, ale za kvalitu se platí. Ahrefs je docela drahý a nejlevnější verze stojí cca 1900Kč měsíčně.

Seznam

Jistě také chcete měřit pozice na Seznamu. Stále je to silný hráč na našem českém trhu vyhledávačů. V Česku máme pár možností jak sledovat klíčová slova na seznamu.

Nástroje pro měření pozic na vyhledávači Seznam.cz

  • Collabim – Český nástroj pro měření pozic na Seznamu a Googlu. Mám pocit, že se chtějí stát takovým českým ahrefs. Na druhou stranu ho stále můžete používat zdarma, narozdíl od ahrefs.
  • Semor – Momentálně již nefunguje, podlehl změnám ve vyhledávačích

Jistě existuje mnoho dalších řešení na to jak sledovat a měřit své pozice ve vyhledávačích. Já jsem vybral ty nejvíce používané a neznámější.

Líbil se vám článek? Můžete ho sdílet:
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someoneBuffer this page